Bogdan Angheluta

politica si marketing politic

Despre vot

Ma gandeam astazi la urmatoarea treaba: de ce as vrea cineva sa mearga la vot? Ce ii iese lui X daca ii da lui Y votul sau? Are vreo importanta votul lui X?

Problema, cred eu, sta in felul urmator: exista o valoare absoluta a votului si o valoare relativa a votului. Valoarea absoluta a unui vot, in Romania, este de 0,000000066. Adica exista 0,000000066 sanse ca votul lui X sa influenteze alegerile.

Valoarea relativa a votului e mai mult o treaba de perceptie. Daca ne uitam la rezultatele alegerilor din 2004 (ma refer la prezidentiale), o sa vedem ca un numar foarte mic de voturi au decis victoria lui Traian Basescu. Cateva zeci de mii. Valoarea relativa a votului e credinta ca votul poate fi votul care inclina balanta.

Iar eu cred ca votul meu inclina, de fiecare data, balanta. Si pentru ca am credinta ca votul meu conteaza, ma duc la urne de fiecare data cand am ocazia.

Faceti si voi la fel. Macar pentru a avea, mai incolo, dreptul moral de a critica ceea ce ati ales sau ceea ce v-ati fi dorit sa fie ales.

0 comments:

Ecohelp.ro

Ecohelp.ro
Ecohelp.ro

bogdan angheluta

Tag-uri

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani